Produkter kjøpt hos Indezi kan fritt returneres innen 14 dager. Dette forutsetter at du bruker vedlagt, ferdigutfylte returblankett, og selv fyller inn portokode (Les mer under "Retur"). Husk å alltid legge ved ordrenummer når du kontakter oss angående din ordre. Alle produkter som returneres til oss må være forsvarlig emballert for å unngå skader under returen. Det er kunden som tar risikoen for eventuelle skader som oppstår under forsendelsen tilbake til Indezi.
Angrerett
I henhold til angrerettloven har du full angrerett de første 14 dagene etter at produktet er mottatt. Vi betaler returen, og pengene blir tilbakebetalt etter at vi har mottatt produktet. Dersom produktet har blitt håndtert av kunden i større utstrekning enn det som er nødvendig for å få oversikt over varens egenskaper og funksjon, skal kjøper erstatte den eventuelle verdiforringelsen som har oppstått som følge av dette. Omfanget av en slik verdiforminsking blir avgjort av Indezi.
Ved bruk av angrerett, skal varen returneres sammen med originalemballasje- og etiketter. Vedlagt i pakken fra Indezi ligger et angrerettsskjema. Dette skal fylles ut og legges ved retursendingen. Angrerettskjemaet kan også lastes ned her (Velg "Angreskjema ved kjøp av varer og tjenester som ikke er finansielle tjenester")
Se for øvrig kjøpsbetingelser og regler om angrerett.
Bytte
Ønsker du å bytte varen med et annet produkt, ber vi deg kontakte oss på post@indezi.no. Produktet som skal byttes returneres med originalemballasjen. Et bytte forutsetter at produktet ikke har blitt brukt på en slik måte at det har medført verdiforringelser.
Reklamasjon
Vil du reklamere på varen på grunn av feil eller skader, ber vi deg sende en mail med beskrivelse av feilen til post@indezi.no. Husk å oppgi ordrenummer. Varen kan sendes gratis til oss. Ved en reklamasjon vil vi i første omgang prøve å rette opp feilen. Dersom det ikke lar seg gjøre, vil du få tilsendt et nytt produkt. Hvis vi ikke har mulighet til å gi deg tilsvarende produkt, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake.
Retur
Slik går du frem for å returnere et produkt:
Det skal alltid følge med returetikett i forsendelsene fra INDEZI, og INDEZI betaler returporto.
Hvilken type etikett som følger med, avhenger av forsendelsen. På større pakker er returetiketten som regel helt ferdig utfylt, og behøver bare å klistres på pakken før den leveres på posten eller post i butikk.
På mindre pakker vil det være behov for å fylle ut en portokode. Den får du ved å sende en mail med ditt ordrenummer til retur@indezi.no. Portokoden fylles ut for hånd på den ferdigutfylte returkupongen du fikk sammen med varen. Returkupongen klistres så på pakken, som leveres på posten eller post i butikk. Portokoden kan du også laste ned selv direkte fra posten.no/retur ved bruk av vår retur ID som du får tilsendt i ordrebekreftelsen.
NB: Sørg alltid for at portokoden er påført før du returnerer pakken! Mangler portokoden, blir kunden belastet for ekstrautgifter grunnet manglende porto.
Ved bruk av angrerett, eller i tilfeller der pengene av andre grunner skal refunderes etter avtale med Indezi, vil pengene refunderes etter at vi har mottatt varen/e.
Varene returneres så langt som mulig i originalemballasjen, selv om denne er åpnet. Pengene refunderes når vi har mottatt varen/e.
På returslippen står ferdig utfylt returadresse:
Savanna Metro AS
Strømbråtenveien 3
1555 Son
Ved eventuelle spørsmål, ta kontakt på 98894747